Ken jij de Wet van Parkinson al?

De Wet van Parkinson – Waarom kom je steeds tijd te kort?

Het is weer zo’n dag. Je hebt een volle agenda, je to-do lijst lijkt eindeloos en je hebt het gevoel dat je nooit genoeg tijd hebt om alles af te krijgen. Je hebt bijvoorbeeld een blog te schrijven, je plant twee uur omdat je denkt dat creativiteit zich nu eenmaal niet laat dwingen. Met als gevolg dat je ook twee uur nodig hebt om je blog online te krijgen.

Dát is nou precies de Wet van Parkinson! Je hebt nét zoveel tijd nodig om je taak af te maken als de tijd die je jezelf daarvoor geeft. Gekke wet eigenlijk, vind je niet?

Tijd snoepen van taken in je agenda

Stel je voor dat je geen twee uur reserveert maar slechts dertig minuten. Wat gebeurt er dan? De kans is groot dat je je werk veel sneller en efficiënter afkrijgt. Je blog is in dat halve uur af, in plaats van de twee uur die je jezelf oorspronkelijk had gegeven. Klinkt dat herkenbaar?

Pas de Wet van Parkinson toe als je altijd tijd tekort komt

Hoe vaak denk je:  “Had ik maar meer tijd om…”? Je denkt dat meer tijd je redding is, met meer tijd, al is het maar één extra uur per dag, dan zal alles beter gaan. Denk je. Maar stel dat je die extra tijd krijgt, wat ga je er dan mee doen? Besteed je het aan dat wat echt belangrijk voor je is? Of vul je die tijd weer op met dezelfde taken die je toch al van plan was te doen?

Weten wat je wilt

Als je geen heldere doelen hebt en niet precies weet wat je met die extra tijd wilt bereiken, is de kans groot dat die tijd net zo hard weer verdwijnt in de dagelijkse stroom van taken. Uiteindelijk blijf je je gewoon tijd verplaatsen van het ene klusje naar de andere, zonder echt vooruitgang te boeken.

Wat ga jij doen met meer tijd?

Denk er eens serieus over na, wat als je echt meer tijd had? Maak voor jezelf eens een lijstje. Wat ga jij doen als je de Wet van Parkinson toe gaat passen in je business? Hoe lang liggen die groeiplannen al stof te happen op je plank?

Het is makkelijk om het jezelf voor te nemen, maar durf je ook bewust het besluit te nemen om het morgen anders te doen en je planning beter in te richten? Hoe groot schat je de kans in dat dat niet gaat gebeuren? Blijft het een beslissing voor morgen?

 

Vind je niet dat het NU tijd is om die gedachte te doorbreken en daadwerkelijk actie te ondernemen?

 

Drie levens-veranderende tips om tijd te creëren

1. Stel heldere doelen

Weet wat je wilt bereiken, zowel zakelijk als privé. Zonder duidelijke doelen verlies je gemakkelijk je focus en besteed je je tijd aan zaken die niet bijdragen aan je werkelijke groei.

2. Maak een strakke maar realistische planning

Geef jezelf minder tijd voor taken en zie hoe snel je ze kunt afronden. Experimenteer met het verminderen van de tijd die je voor taken uittrekt en ontdek hoe effectief je kunt zijn.

3. Investeer in jezelf

Wil je al langer je business zo voorbereiden dat je kunt opschalen en meer klanten kunt verwelkomen? Wat nou als jouw business een fundament krijgt als een goed geoliede machine? Zodat je rust en ruimte ervaart om te groeien naar meer klanten, meer omzet en meer tijd om te besteden zoals JIJ dat wilt. Investeer in jezelf en je business en ga voor het bedrijfsgroeitraject. En omdat we jouw grootste tijdvreters als eerste onder de loep nemen, ervaar je na de 1e sessie al meteen meer ruimte in je agenda, hoofd en in je planning.

Zo leer je niet alleen hoe je meer tijd kunt creëren in je dag, maar ook hoe je die extra tijd effectief kunt inzetten om je doelen te bereiken.

Weten hoe de Wet van Parkinson jou bedrijfsgroei kan opleveren?

Het is een uitdaging om je gewoontes te veranderen en je tijd beter te benutten. Maar als je écht wilt en je tijd wilt besteden aan dat wat er écht toe doet, dan is het tijd om actie te ondernemen.

En nu is de keuze aan jou!

Ga je meer tijd voor ambitie creëren, vanuit rust? Of ga je nog verder met ‘dit doe ik wel ff’ terwijl de tijd wegtikt…

Als jij klaar bent om je bedrijfsgroei serieus te nemen en je business wilt transformeren naar een efficiënte machine die moeiteloos nieuwe klanten met dezelfde aandacht bedient als toen je nog maar een handjevol klanten had, start dan nu met het bedrijfsgroeitraject!